פורסם ב כללי

יוצרות יוזמות- ראיון עם שרון שלזינגר באיער

הפינה הקבועה עם הראיונות של היוצרות המובילות בתחום הסקראפ בישראל ממשיך!

הפעם אנחנו מארחות יוצרת מוכשרת המייצגת את ישראל בכבוד רב בעולם ואחראית על פרויקט תרומה ענק לקהילה!

היום יש לנו הזדמנות להכיר אותה קצת יותר לעומק ולראות מה היא חושבת על התחום, איך היא רואה את עצמה בתוך הקהילה ומה הייתה מאחלת לכולנו להמשך הדרך.

קבלו אותה!

שרון שלזינגר באיער – Sharon Schlezinger Bayer

נעים להכיר, שמי שרון, מרחוב השמחה שבשרון , בת 47, גרושה, אמא לילד מהמייזינג העונה לשם שגיב (הידוע ברבים בכינויו "פיצי"), עורכת דין, בוגרת המגמה לעיצוב פנים בשנקר ובשנים האחרונות Scrapaholic'ית מוצהרת חסרת תקנה.

נתחיל מההתחלה, מתי ואיך בעצם הגעת לתחום?

כבת למורה לאמנות, כבר מגיל צעיר נחשפתי לתחום היצירה.

מאז שאני מכירה את עצמי, אני יצרתי להנאתי ובזמני החופשי, החל מהכנת מוצרים מפימו ומכירתם כבר בהיותי בת 12, לרבות הכנת תחפושות, עיצוב עוגות, ציורי ילדים ועוד ועוד ועוד.

לתחום הסקראפ נחשפתי לפני כ-3 שנים, ממש במקרה, שעה שחיפשתי רעיונות להכנת אלבום לרגל יום הולדתו ה- 10 של פיצי שלי, ומאז הכל היסטוריה.

את דרכי בתחום הסקראפ התחלתי ביצירה קלאסית מסורתית (אלבומים, קופסאות …) אך מהר מאוד מצאתי כי הכנת כרטיסים, חותמות, נייר ובראש ובראשונה צביעה בטושים אלכוהוליים מסוג  COPIC- הם הם התשוקה האמיתית שלי.

למעט מס' סדנאות בודדות, את עיקר ידיעותיי בסקראפ למדתי באופן אוטודידקטי. תחילה צפיתי בעבודות וניסיתי לחקור ולגלות בכוחות עצמי את שלבי ההכנה.

בהמשך, התרגול, צבירת הנסיון והביטחון הם אלו שהביאו אותי למעוף יצירתי משל עצמי. אני מתנהלת ברחבי הרשת באופן עצמאי (בפייסבוק, אינסטגרם וערוץ יוטיוב פרטיים, בהבדל מהקמת קבוצה ציבורית), תוך שמירה על חופש יצירה וקצב פעולה המתאים לצרכיי ולצרכיי פיצי שלי – והכל בהתנדבות.

עבורי, הסקראפ אינו "רק" יצירה, אלא מהווה גם רגעי אושר צרוף, התבוננות אל עצמי, מפלט ותראפיה של ממש.

אני בדעה כי תחום הסקראפ אינו בבחינת אומנות, אלא בבחינת "יצירת פנאי", וזאת מהטעם הנפלא והקסום, כי כל אדם (לרבות הטוענים לכתר "הידיים השמאליות של המדינה"), יכול ליצור מוצר סקראפי נפלא, ללא ידע מוקדם באמנות וללא כישרון אמנותי מיוחד.

כל שנדרש הוא להקשיב להנחיות והופ'לה – יוצאים עם מוצר גמור וקסום מעשה ידיך. דיוק וניקיון הם מבחינתי ענין נרכש לאורך זמן ונסיון ביצירה מרובה (מי יותר מהר ומי פחות).

האם השגת את מטרותייך ושאיפותייך בתחום?

בנוסף לעשייה התנדבותית ולהנגשת ידע ומוצרים איכותיים ומקצועיים במחיר שווה לכל כיס, אני עושה שימוש בסקראפ גם כדי לעורר מודעות ולקדם נושאים החשובים בעיני ובוערים בעצמותיי, כגון: העצמה אישית ונשית, מודעות לסרטן ועוד, אך בראש ובראשונה העלאת המודעות והסובלנות כלפי אוכלוסיה המתמודדת עם אוטיזם – נושא הקרוב לליבי, באשר פיצי שלי נמנה על אוכלוסיה זו.

כמו כן, בשנה האחרונה אני משמשת כחברת צוות עיצוב (DT) במספר חברות מובילות מחו"ל, ואף נמנית כחברת הועדה באקדמיה לסקראפ ולאומנויות (The Academy of Scrapbooking and Arts), שבמסגרתה אשמש כאחת השופטות בתחרות העולמית לסקראפ ולאומנויות שתתקיים במהלך שנת 2020.

אך הדבר ששימח וריגש אותי השנה יותר מכל ו- By Far, זו העובדה שהוסמכתי וקיבלתי תעודת מדריכה מורשית Instractor של חברת COPIC העולמית – חברה הנחשבת לטובה בעולם בתחום הטושים האלכוהוליים.

נודע לי כי גב' Faye Wynn-Jones – אחת האוטוריטות ובעלת תואר מאסטר בתחום הצביעה בטושים אלכוהוליים מסוג COPIC – עקבה אחר פועלי משך תקופה והחליטה להמליץ עלי בפני החברה ולהסמיך אותי כמדריכת COPIC מורשית.

כמו בסיפור אגדה, ההמלצה התקבלה, זומנתי לחו"ל, פגשתי את אלילי ואלילות ה- COPIC שלי :), עברתי קורס וסדנת הכשרה, אשר בסופם זכיתי לקבל את "ה" – תעודה והגושפנקה ההכרתית ביכולותיי בתחום זה.

ומה השאיפות שלך לעתיד?

במאקרו – להיות אמא, בת אדם ויוצרת – טובה יותר.

במיקרו – להוציא לפועל משאלת לב מזה תקופה ארוכה: עריכת מחנות אימון מקצועיים (קאמפינג), כמו גם עריכת כנסים מקצועיים, בארץ ובחו"ל, בהם היוצרות יוכלו להנות ממגוון סדנאות יצירה; מכיתות אומן; מלימוד מקצועי ע"י מיטב אנשי המקצוע מהארץ ומחו"ל; וכמובן (איך לא????) רכישת מוצרים ממיטב העסקים בארץ – והכל באווירת חופש ובתנאי נופש, עם או בלי בני המשפחה. כיייייף, לא?

את מובילת דעת קהל בתחום, מה את חושבת על התנועות וקצב הגדילה של הקהילה הישראלית?

מנסיון של 3 שנים בלבד בתחום, אין ביכולתי להעיד על תמורות של ממש בקצב גדילת הקהילה בישראל.

אך באותה נשימה אציין כי אני חווה תחושה של רנסאנס בתחום, בפרט לפני כשנתיים, עם כניסת רשתות הסטוק המוזלות לתחום הסקראפ והצפת השוק במוצרי סקראפ ובמחירי רצפה ע"י הדוד הסיני (AliExpress).

מה לדעתך תרומתך לקהילה?

משכך ולאור ההנאה הגדולה והתראפית שיש לטעמי ביצירה הסקראפית, אני מעוניינת כי יותר ויותר אנשים יתוודעו לתחום הסקראפ ויהנו ממנו לפחות כמוני (אם לא יותר) ולשם כך אני פועלת לקידום התחום במישורים שונים:

  • כך למשל יזמתי את פרוייקט "יוצרות מברכות עם שרון", שהינו פרוייקט התנדבותי, בו הקהילה המדהימה של היוצרות והיוצרים בנייר מתגייסות ומכינות כרטיסי ברכה בעבודת יד, כולל ברכה אישית, אשר מחולקים לאוכלוסיות שונות בארץ (משפחות נזקקות, קשישים ערירים, ניצולי שואה, מאושפזים, בעלי צרכים מיוחדים, אוכלוסיות בסיכון ועוד רבים נוספים) – והכל בשיתוף פעולה עם יוצרות ויוצרים מהארץ ומחו"ל – באופן בו גם המקבל וגם הנותן יוצאים נשכרים בהנאה ובתחושת סיפוק שבעשייה לזולת.

הפרוייקט שהחל לפני כ-2.5 שנים בהכנה ותרומה של כ-400 כרטיסי ברכה, הפך בתוך זמן קצר למפלצת ענקית טובת לב, של למעלה מ-15,000 כרטיסי ברכה בראש השנה האחרון.

  • בנוסף, אני פועלת כמיטב יכולתי להנגיש ידע בתחום הסקראפ ולהפכו זמין לכל אדם, וזאת בין היתר באמצעות הדרכות בכתב ובוידאו, במתן אינפורמציה לגבי המוצרים המשמשים אותו להכנת הכרטיסים, בשיתופי פעולה עם הקהילה בחו"ל.
  • זאת ועוד, אני פועלת להנגשת מוצרים סקראפיים מקצועיים ואיכותיים במחיר שווה לכל כיס וזאת במסגרת מבצעי מכירה שאני יוזמת מעת לעת בשיתוף פעולה עם עם חנויות, יבואנים ויוצרות – דבר המאפשר לחשוף יוצרות למוצרים מקצועיים ואיכותיים כאמור ובמקביל לתמוך ולקדם בתי עסק בארץ.
  • אני פעילה ברשתות החברתיות בארץ ובחו"ל ואחת לתקופה אני אוהבת לשים זרקור ולהציג בפני היוצרות בארץ, יוצרות ויוצרים מהארץ ומהעולם, שלעניות דעתי יכולים להוות מקור להשראה.

מעבר לכל מה שכתבתי מעל, אני מקווה שבכל יצירה שאני מפרסמת, אני מצליחה להעלות חיוך בצידו השני של צג המחשב. כמו כן, אני כולי תקווה שאני נותנת השראה ומוטיבציה ליוצרות בארץ, כי ניתן גם ניתן! לפרוץ לתודעת הקהילה הבינ"ל ולקבל בה הכרה.

מה את לומדת על הקהילה מתוך העשייה שלך?

בכל יום אני לומדת דבר מה חדש, אך ישנו משהו שבולט בעיני באופן מובהק:

כמי שפעילה בקהילות שונות בארץ ובחו"ל, אני מלאת גאווה להשתייך לקהילה היוצרת בארץ.

מדובר ברוח הישראלית במיטבה! הן ביצירה, הן בנתינה והן בפרגון מכל הלב.

היית משנה משהו?

שום כלום, נאדה, זילץ! שרק ימשיך כך!

איך הקשר עם יוצרות קולגות בקהילה? 

אני מרגישה מבורכת.

עם מרבית היוצרות ישנו קשר הדדי של אהבה, פירגון, תמיכה והערכה.

כולי תקווה שבעתיד אמצא את הדרך לעבור מצידו האחד של צג המחשב, לצידו האחר.

מה את חושבת על החנויות בארץ? 

לא יצא לי לבקר בכולן, אך באלו שכן – זכיתי לראות מבחר גדול של מוצרים סקראפיים מקצועיים ואיכותיים, בדומה או באופן זהה לאלו המצויים בשווקים הבינ"ל; זכיתי להכיר עסקים חדשים מתחום   הציוד באומנות, אשר נילהבים להחדיר אל מרכולתם גם את תחום היצירה בסקראפ;  גיליתי לשמחתי בבעלות ובעלי עסקים המצויים בקשר הדוק עם הקהילה, קשובים לצרכיה ובעלי תודעת שירות גבוהה.

ונזכור, לא פשוט להיות בעל עסק עצמאי בארצנו ועל כך הערכתי הרבה את פועלם – בפרט לאור העלויות הגבוהות וההוצאות המרובות המושתות עליהם ואשר מותירות אותם עומדים בפני תחרות קשה עם שווקים בינ"ל במחירים מיטיבים. ועל אף כל זאת, בעלות ובעלי העסקים עומדים איתן אל מול התחרות הקשה,  בעמל רב ובדרכים יצירתיות.

ובמישור האישי – זכיתי לשיתופי פעולה ותרומה רבה ונדיבה, לקידום "פרוייקט מברכות עם שרון" ולהצלחתו.

מי היוצרת שהכי מעוררת בך השראה?

הכי?? זה בכלל אפשרי?? יש המון! שאלה מכשילה בעליל!  בפרט למי שהקופסה אצלה חלודה ומרבית הסיכויים שתחטא בחטא השכחה ועל כך הסליחה מראש.

אני שואבת השראה מיוצרות שבורכו בכישרון יצירתי ואומנותי מולד; מיוצרות בעלות מעוף וחדשנות; מיוצרות שיודעות לפרגן האחת לשניה; מיוצרות בעלות רוח נתינה ושיתוף; מיוצרות שפועלות לקידום התחום בארץ מתוך אהבה ותשוקה עזה לתחום; מיוצרות בעלות ידע מקצועי רב; מיוצרות שפועלות בהתמדה ובעיקשות לשכלול ביצועיהן; מיוצרות שמתגברות על קשיים באמצעות שימוש ביצירה ועוד.

כך למשל אני שואבת השראה משיר אדיבי אלופת קופסאות הפלא, אשר בורכה בכישרון יצירה, כמו גם ביכולת לחדש כל העת ולמצוא את "הדבר הבא"; מקרן סקובץ' מלכת כרטיסי הפופ-אפ העשויים בדייקנות ובקפידה בלתי מתפשרים; משרון בורלא–זיו שמצליחה להדהים אותי בכל פעם מחדש בעבודות המיקס מדיה המרהיבות שלה וזאת חרף העובדה שאני לא מחובבות הז'אנר הזה; מאריאלה סולומונוביץ-דולב ועבודות הג'ורנלינג המטריפות שלה, בכישרונה לשלב היטב צבעוניות עזה ובחתירתה כל העת להמשיך ולהתפתח ולהשתכלל בתחום; ממיכל פליאן-שחרור, בת-אל תבורי, בת-עמי לנקרי ודנה גל שלא מפסיקות לרגש אותי בתשוקתן הרבה לתחום, ברצונן לחלוק ולשתף ידע ונסיון אותן צברו ובנדיבותן שאינה יודעת סוף; מגלית יונאי, איה כהן, טלי בר, אורית חדד ומירב אגיאן שבורכו במנות גדושות של טוב טעם, הקפדה ודיוק בפרטים  וביצירה ייחודית וטביעת אצבע משל עצמן (כל אחת בתחומה); מדנה נתן המוכשרת, שעבודותיה גדושות בהברקות יצירתיות; מליהיא שטרן-פיליפסון, אושרת קורן, יעל יוציס, מירי גולדנפלד, מיכל שובל, מיכל מאירי ושירלי שוורץ בעשייתן המרובה ותרומתן הגדולה לקידום התחום והעשרת הידע בתחום, באמצעות יצירה מוקפדת של מוצרים שימושיים, ובהדרכות מצויינות וחינמיות, בכתב ובוידאו, בלוגים וסדנאות; משרון מזרחי, יעל כהן-מאיר, שלהב גאן ואבישג (שוגי) אלון שעבורי הן תענוג גדול והשראה להתפתחות מקצועית במסלול נסיקה; מ- –Jennifer Dove, Amy Young, Faye Wynn-Jones, Delphine, Sandy Allnock, Sue Hastead, Sherri Ann Baldy, Elaine Hughes, Tino Valentin,Vicky Papaioannou , Yana Smakula, Ankita's Craft Corner, Srushti Patil, Eva Schoch ועוד רבות וטובות נוספות.

ואחרונה חביבה, אך ראשונה בהשראה – דלית שוקרון-שחם – המלכה האם הבלתי מעורערת של האלבומים ויצירה סקראפית רחבה ששימשה לי בתחילת דרכי בתחום כמורת דרך – בידע המקצועי הרב שלה ובאג'נדה הבלתי מתפשרת שלה ליצירה שתפנית, בדיוק כפי שאני מאמינה ופועלת מאז שאני זוכרת את עצמי.  

מה ההמלצות שלך ליוצרת מתחילה?

קללללללללל: להגביל את מסגרת האשראי!

ובנימה רצינית (כן, יש בי גם צד שכזה) – להצטרף למפגשי יצירה, להצטרף לקבוצות יצירה בארץ ומחו"ל, לעבור סדנאות במגוון תחומים כדי למצוא את מה "שעושה לכן" את זה.

לא לחשוש מלימוד עצמי ומטעויות  (רק כך לומדים); להיוועץ עם יוצרות בנוגע למוצרים, לרכישה, לתמחור ועוד.

לא לקפוץ ולרכוש הכל ומייד כבר בהתחלה, אלא לצבור מוצרים עם הזמן לאט לאט.

לא לחשוש לפרסם עבודות בקבוצות השונות וזאת לשם קבלת פידבקים, הערות, הארות והמלצות (באשר "אין הביישן למד").

לסיום, מה היית מאחלת לקהילה שלנו?

להמשיך בדיוק כך, כי זה פשוט נפלא!

ווואו ! אין מילים! כמה כשרון! וכמה עשייה!

תודה רבה לשרון(:

מוזמנות לשיח פתוח בתגובות

3 תגובות בנושא “יוצרות יוזמות- ראיון עם שרון שלזינגר באיער

  1. שרוני כישרוני לי את כישרון והשראה…. יוצרת עפ נתינה…… מאחלת שתמשיכי לצמוח ולפרוח

    אהבתי

כתיבת תגובה